ذخیره سازی و نگهداری جامبوبگ

ذخیره سازی و نگهداری جامبوبگ

یکی از موضوعات مهم در زمینه جامبوبگ موضوع ذخیره سازی و نگهداری جامبوبگ می باشد . در این مقاله به بررسی روش نگهداری و نکات مربوط به این موضوع می پردازیم.

بسته بندی

جامبوبگ خالی معمولاً روی پالت بسته بندی می شوند و همیشه باید در شرایط مناسب برای ذخیره سازی و نگهداری جامبوبگ قرار گیرند. آنها نباید به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. آب، باران و رطوبت شدید برای ماندگاری FIBC ها خوب نیستند.

ذخیره سازی جامبوبگ پر شده

راه های مختلفی برای نگهداری بهینه جامبوبگ وجود دارد. بسته به مواد، می توانید کیسه ها را در قفسه ها (با یا بدون پالت) انتخاب کنید.

همچنین می توانید جامبوبگ ها را روی هم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که جامبوبگ را به درستی روی هم قرار داده اید و بیگ بگ باید برای ارتفاعی که می خواهید حفظ کنید تأیید شود.

جابه جایی با لیفتراک

هنگام رانندگی با لیفتراک اطمینان حاصل کنید که همیشه یک جامبوبگ پر شده را روی زمین نگه دارید. اگر بیگ بگ پر شده را خیلی بالاتر از سطح زمین نگه دارید. لیفتراک ناپایدار خواهد بود و خطر تصادف را افزایش خواهید داد.

جابجایی با جرثقیل

اطمینان حاصل کنید که قلاب های جرثقیل حاوی قطعات تیز نباشد که می تواند به کیسه ها یا ساختار بالابر آسیب برساند. تا جایی که امکان دارد از مواد محافظ استفاده کنید. توصیه می کنیم از قلاب های ایمنی مخصوص استفاده کنید تا هرگز به طور غیرمنتظره ای کیف از قلاب جدا نشود.

تراز کردن جامبوبگ

دسته های  بالابر یک بیگ بگ به گونه ای ساخته شده است که شما باید از تمام دسته های بالابر به طور همزمان استفاده کنید. جامبوبگ به گونه ای ساخته شده است که وزن کامل باید بر روی تمام دسته های بالابر توزیع شود.

هنگام جا به جایی جامبوبگ با لیفتراک به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

برای جلوگیری از آسیب به دسته ها، شاخک ها باید عاری از لبه های تیز بوده و در صورت لزوم با مواد مناسب پوشانده شوند.

هنگام رانندگی با جامبوبگ آویزان از لیفتراک، وسیله نقلیه در خطر واژگونی قرار دارد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، جامبوبگ باید در پایین ترین سطح ممکن و در حالی که میله کمی به سمت عقب خم شده است، نزدیک به قطب حمل شود.

جامبوبگ باید روی لیفتراک قرار گیرد تا چرخ های لیفتراک به بیگ بگ آسیب نرسانند و دید راننده مسدود نشود.

چگونه جامبوبگ را با کامیون یا در یک کانتینر حمل و نقل ایمن حمل کنم؟

هنگام جابه جایی بیگ بگ توسط کامیون یا در یک کانتینر باری، محموله باید به صورت ایمن و پایدار انبار شود.

جامبو بگ ها نباید در کنار محموله هایی با لبه های تیز یا سطوح ناهموار که ممکن است به بیگ بگ ها آسیب برساند، قرار داده شوند.

قوانین و توصیه های قانونی برای حمل و نقل باید رعایت شود.

چگونه باید جامبوبگ را ذخیره کنم

جامبوبگ ها را فقط در صورتی روی هم قرار دهید که به صورت انباشته طراحی شده باشند. از پایداری آنها مطمئن هستید و با استفاده از روش انباشته شدن “همی” یا “پشتیبانی شده” روی هم چیده می شوند:

• چیدن هرمی:

هر کیسه بالای لایه اول باید حداقل روی چهار کیسه پایینی قرار گیرد. هر لایه متعاقباً به سمت داخل طبقه بندی می شود و ساختاری هرمی را تشکیل می دهد.

• انباشته پشتیبان:

در برابر دو دیوار حائل با استحکام کافی تشکیل شده است. قاعده کلی این است: هر چه پشته بالاتر باشد، دیوارهای نگهدارنده بیشتری لازم است.

برای جلوگیری از اثرات نامطلوب (مثلاً فشرده سازی) حتماً ویژگی های خاص مواد پر شده در جامبوبگ را قبل از چیدن در نظر بگیرید.

لطفاً مطمئن شوید که جامبوبگ ها در پایه قادر به تحمل فشار آنهایی هستند که روی آنها انباشته شده است. اگر شک دارید، لطفا از تامین کننده خود بپرسید.

هرگز به کیسه آسیب دیده نزدیک نشوید یا آن را تعمیر نکنید بدون اینکه ابتدا همه کیسه های روی هم چیده شده را بردارید.

آیا اقدامات احتیاطی دیگری وجود دارد که باید هنگام ذخیره سازی جامبوبگ انجام دهم؟

همیشه از جامبوبگ های خود در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش (نور خورشید) و آب و هوای نامناسب (باران، برف و غیره) محافظت کنید.

همیشه سعی کنید بیگ بگ های خالی خود را در یک تاسیسات یا انبار سرپوشیده که عاری از هرگونه آلودگی آب یا رطوبت است .که می تواند با بیگ بگ های شما تماس پیدا کند و به آنها آسیب برساند، ذخیره کنید.

نگهداری جامبوبگ خالی یا پر در بیرون توصیه نمی شود. اما اگر این کار را انجام می دهید، همیشه باید آنها را با نوعی ماده بپوشانید. بدین ترتیب از قرار گرفتن آنها در معرض اشعه ماوراء بنفش و آب و هوای نامساعد جلوگیری میگردد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که بیگ بگ های ذخیره شده در خارج و محافظت نشده در برابر اشعه ماوراء بنفش و آب و هوای نامناسب برای نگهداری بی خطر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. ذخیره سازی و نگهداری جامبوبگ
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست