پرکن جامبوبگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پرکن جامبوبگ چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با دستگاه پرکن جامبوبگ

دستگاه پرکن جامبوبگ از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنعت است که به منظور پر کردن کیسه هایی با ابعاد و اندازه های بزرگ مثل کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی این دسته از تجهیزات به شکلی است که کیسه هایی با ابعاد و اندازه های بزرگ و خصوصیات ویژه به راحتی و بدون مشکل در محل مورد نظر دستگاه پرکن نصب می شوتد و پس از پر شدن کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ به آسانی توسط انواع تجهیزات جا به جا می شوند.

مزیت مهم این دستگاه ها، قابلیت تنظیم با انواع کیسه های تولید شده در ملت بافت است. و این طراحی ضمن بسته بندی صحیح محصولات با حجم زیاد، سبب می شود که سرعت بسته بندی نیز تا حد قابل قبولی افزایش یابد، در نتیجه بازدهی و خروجی کارخانه افزایش پیدا کند.

شما هم اگر تولید کننده هستید، می توانید از این نوع دستگاه ها و همچنین کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ برای جابجا کردن محصولاتتان استفاده کنید.

 

بخش های مختلف دستگاه پرکن جامبوبگ

به طور کلی دستگاه پرکن بیگ بگ و جامبوبگ، از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. این دستگاه از پایه های نگهدارنده، نازل های خروجی، لودسل و… تشکیل شده است. پایه های نگهدارنده، وزن کیسه به همراه مواد درون آن را تحمل می کنند. به همین دلیل باید این پایه ها از متریالی با استحکام بسیار بالا تولید شوند.

 

روش کار با دستگاه پرکن جامبوبگ

هنگام شروع فرآیند پر کردن کیسه جامبوبگ، دهانه جامبو ها زیر نازل خروجی دستگاه قرار می گیرد. و با زدن دکمه استارت نازل شروع به خروج مواد و پر کردن کیسه ها می کند.

از آنجایی که محل قرارگیری جامبوبگ ها به سنسورهای لودسل متصل است، پس از رسیدن وزن جامبوبگ به حد مورد نظر، سیگنالی به جعبه کنترل ارسال شده و عملیات پر کردن متوقف می گردد.

این روش باعث می شود که کیسه به یک اندازه پر شوند و از سر ریز و کثیف شدن محیط جلوگیری شود. برخی از دستگاه های پرکن جامبوبگ، مجهز به آژیر و یا زنگ هستند. تا در زمان پر شدن کیسه ها اپراتور را با خبر سازند.

 

مزایای استفاده از دستگاه پرکن جامبوبگ چیست؟

تمیزی و پاکیزگی در انبار محصولات: در ساختار سیستم های پرکن جامبوبگ از سنسورهایی تحت عنوان لودسل استفاده شده است. که سبب می شود از ریخت و پاش های بی رویه در محیط کار جلوگیری شود. چرا که کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ به طور دقیق در زیر نازل خروجی قرار گرفته و امکان خارج شدن مواد از کیسه ها و آلودگی محیط کار وجود ندارد.

کنترل دقیق وزن محصول: به دلیل استفاه از سنسور لودسل، با اندازه گیری وزن بسته ها، خروجی نازل ها را کنترل کرده و از ورود بیش از حد مواد به درون کیسه ها جلوگیری کنند.

ایمنی بالای محیط کار: در تولید این دستگاه ها، از متریال و فولاد مستحکم ساخته شده است. به همین دلیل این تجهیزات به راحتی می توانند کیسه های جامبو بگ وبیگ بگ را با ابعاد و اندازه و وزن زیاد، را تحمل کنند. این دستگاه ها در هنگام پرکردن کیسه ها برای اپراتور ها خطری را ایجاد نمی کنند.

کاهش هزینه های تولید کننده : استفاده از این تجهیزات صنعتی باعث افزایش سرعت بسته بندی می شود. از طرفی دستگاه های پرکن کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ به گونه ای طراحی شده اند که بازدهی مناسبی داشته و در ازای عملکردی مناسب، جریان برق کمتری را مصرف کنند.

افزایش حجم باربری : از دیگر مزایای استفاده از دستگاه پرکن جامبوبگ و بیگ بگ می توان به افزایش حجم باربری اشاره کرد. این دستگاه ها با بسته بندی محصولات مختلف در ابعاد و اندازه های مشخص می توانند حجم باربری تریلر ها را با قرارگیری مناسب افزایش دهند.

نمایش مقدار وزن محصول: صفحه نمایش های موجود در دستگاه، به صورت لحظه ای وزن اندازه گیری شده توسط لودسل ها را به اپراتور ها نشان دهد. همچنین سیستم هشدار تعبیه شده در این دستگاه باعث می شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل در ساختار سیستم کنترلی و نیز پر شدن کیسه ها اپراتور و سایر افراد مرتبط را با خبر سازند.

طول عمر بالای دستگاه: تمامی تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی به کار رفته در این دستگاه توسط برترین شرکت ها تولید شده و به همین دلیل این تجهیزات ضمن داشتن هزینه ناشی از تعمیرات بسیار پایین، از طول عمر بسیار زیادی نیز برخوردار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. پرکن جامبوبگ چیست و چه کاربردی دارد؟
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست