آشنایی با صنعت بسته بندی و کاربرد کیسه های جامبوبگ در صنایع غذایی

آشنایی با صنعت بسته بندی و کاربرد کیسه های جامبوبگ

صنعت بسته بندی و اهمیت آن

در این پست ابتدا صنعت بسته بندی را بررسی کرده و اهمیت آن را توضیح می دهیم. سپس شما را کاربرد کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ در این صنعت آشنا می کنیم.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین صنایع در حال حاضر صنعت بسته بندی یا Packaging محصولات است.

با توجه به نوع محصول تولید شده، نوع بارگیری، نوع حمل و نقل و نوع تخلیه و استاندارد های کالاها کارخانه می بایست انتخاب درستی برای بسته بندی و روش توزیع محصولات خود داشته باشد.

البته باید در نظر داشت یک بسته بندی درست و جذاب می تواند در فروش محصولات نیز موثر باشد اگر شرکت تولید کننده نتواند کالا را با رعایت استاندارد و با کیفیت مطلوب و درست به دست مصرف کننده برساند، قطعا رضایت مشتری پایین می آید و از ارزش محصول و فروش نیز کاسته می شود.

 

در بازارهای رقابتی موجود، معمولا کارفرمایان تلاش می کنند بهترین و به صرفه ترین روش را برای بسته بندی محصولاتشان انتخاب کنند و در عین حال در نظر دارند که محصولاتشان در بسته بندی هایی با کیفیت ،جذاب و دارای استحکام بالابه دست مشتری برسد .

 

میزان تحمل بسته بندی و مقاومت آن در برابر رطوبت و فشار، از اهمیت بالایی در حمل و نقل و انبار محصولات برخوردار است همچنین پوشش کامل محصول ( مخصوصا محصولات ریز دانه مثل مواد معدنی یا خوراکی ) از نظر افت بار می بایست مورد توجه کارخانه تولید کننده باشد.

حال که به اهمیت بسته بندی پی بردیم. می خواهیم کاربرد محصولات شرکت ملت بافت که شامل انواع کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ است و نیاز بازار به این نوع بسته بندی را به شما توضیح دهیم.

 

اهمیت بسته بندی در صنایع غذایی

در صنایع غذایی، معدنی یا شیمیایی و … یکی از روش های بسته بندی محصولات استفاده از جامبو بگ و بیگ بگ است که در شکل های متفاوت و جهت کاربردهای متفاوت قابل سفارشی سازی است و میتوان به صورت های زیر از جامبو بگ و بیگ بگ بهره برد.

  • بسته بندی فلّه ای: بسته بندیی که محصولات به صورت فله در کیسه های جامبو بگ و بیگ بگ  با کیفیت بالا و جهت جابجایی آسان و پر و تخلیه کردن مواد در انبار با حفظ شرایط محیطی نگهداری می شوند.
  • چیدمان کیسه در جامبو بگ و بیگ بگ :  در این مدل بسته بندی محصولات در بسته بندی های اصلی و توزیع شده قرار گرفته اند و جهت حمل و نقل آسان تر در جامبو بگ ها وبیگ بگ های سفارشی شده چیده می شوند و آماده حمل می گردند .
  • جامبو بگ های پالتی: این مدل بسته بندی برای کالاهایی که بسته بندی اولیه شده اند و نیاز به عدل بندی به تعدادهای بیشتر جهت حمل و نقل آسانتر و ایمن تر استفاده می گردد.

 

کاربرد کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ در صنایع غذایی:

قطعا مواد غذایی باید طوری بسته بندی شوند که میزان ماندگاری و استاندارد های آنها نیز بالا باشد و حفظ شود. مواد غذایی مثل شکر یا برنج یا خوراکی های خشک و ….، را باید طوری بسته بندی و جابجا کرد که با رعایت کامل استانداردهای غذایی، عوامل محیطی کمترین تاثیر را روی کیفیت آنها بگذارند.

معمولا در انبار کارخانجات تولید کننده مواد غذایی، نیز مواد اولیه باید در بسته بندی درستی قرار بگیرند تا کمترین آسیب را ببینند. مثلا نگهداری شکر یا آرد به عنوان مواد اولیه ، بسیار سخت و از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا بشدت در معرض مشکلاتی همچون رطوبت، بو و دما دارد. به همین دلیل استفاده از بیگ بگ و جامبو بگ در صنایع بسته بندی مواد غذایی با توجه به استاندارد های مواد غذایی و دارویی بسیار حائذ اهمیت است.

 

به همین دلیل ملت بافت به کمک این صنعت آمده و توانسته برای حل مشکلات بسته بندی و نگهداری مواد در صنایع غذایی، محصولات بیگ بگ و جامبوبگ را تولید کرده است. که می توانید در این صفحه، همه محصولات را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. آشنایی با صنعت بسته بندی و کاربرد کیسه های جامبوبگ در صنایع غذایی
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست