اهمیت بسته بندی با جامبو بگ در صنایع

کالاها به صورت فله ای روزانه در هزاران مکان مختلف بسته بندی، ذخیره و حمل می شود. از این رو اهمیت ویژه ای صنایع بسته بندی در موفقیت محصول بر همه فعالان صنعت و تجارت اثبات شده است. که صنایع مهمی نظیر صنایع شیمیایی، صنایع معدنی و حتی صنایع غذایی و دارویی تحت تاثیر نحوه بسته بندی محصولات خود هستند. صنایع مختلف برای استفاده حد اکثری از فضای ذخیره سازی و صرفه جویی در هزینه های حمل و تحویل محصولات سالم و فاسد نشده به کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ روی آورده اند. محتویات بیگ بگ ها و جامبو بگ ها شامل موارد مختلف و متنوعی است. اکثر مردم روزانه می بینند که از آرد و شکر در قفسه های سوپر مارکت ها گرفته تا سنگ ها، شن و ماسه هایی که در ساختمان ها و باغ ها به فراوانی وجود دارند.

مزایای استفاده از بیگ بگ و جامبو بگ ها در صنایع بسته بندی:
کیسه های بیگ بگ  و جامبو بگ دارای کمترین وزن و چگالی برای بسته بندی محصولات مورد حمل است. به طور مثال یک کیسه بیگ بگ 2.5 کیلو گرمی قدرت تحمل دو هزار کیلو گرم را دارد. همچنین نسبت به ظروف دیگر مانند بشگه، کاهش هزینه های  بسته بندی و بهای تمام شده محصول، فضایی کمتری را اشغال می کند. در ضمن نیاز واحد ها به پشتیبانی نیروی انسانی با بهره مندی از کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ نسبت به سایر روشهای صنایع بسته بندی به صورت چشم کیری کاهش خواهد یافت.  برتری دیگر کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ در کاهش بهای تمام شده است. بیگ بگ ها در مقایسه با سایر محصولات در صنایع بسته بندی قیمت پایینتری دارند. آماده سازی سریع و در دسترس بودن انواع آن ها و همچنین حذف پالت، وکیوم و شیرینگ محصولات نهایی است. در مجموع  کلیه موارد  ذکر شده کاهش هزینه های بسته بندی و بهای تمام شده محصول خواهد شد. قابلیت تولید کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ در سایز ها و ابعاد مختلف و همچنین حالت های مختلف بارگیری و تخلیه کردن با توجه به درخواست مشتری باعث ایجاد تنوع و قابلیت های فراوان در صنایع بسته بندی شده است. انعطاف پذیر بودن کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ با توجه به ابعاد آن باعث سهولت در بارگیری، جابه جایی و حمل و نقل سریع می گردد. تعداد دفعات جا به جایی توسط انواع جرثقیل و لیفت تراک ها و در نتیجه کاهش زمان را در صنایع بسته بندی فراهم می نماید. بیگ بگ و جامبو بگ ها به دلیل بافت مستحکم از الیاف پلی پروپیلن و انعطاف پذیری دارند. با توجه به نوع محصولات بارگیری شده و حفاظت در انواع شرایط محیطی امکان حمل با انواع کانتینرها و تریلرهای با حفاظ و بدون حفاظ و حتی انواع  واگن های زیلی و ایجاد فضای فوق العاده بهینه در کلیه شرایط حمل و نقل هیچ گونه تلفات و افت باری نخواهند داشت و در عین حال امکان نمومه گیری آسان از محصولات را نیز فراهم می کند. با توجه به خواص ساختاری و فیزیکی الیاف پروپیلن که در جامبو بگ در زمان تولید استفاده شده است ویژگی های بنیادی و خواص کاربردی این الیاف به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد از این رو می توان با افزودن مواد مختلف به پلیمر و یا هر گونه تغییر در شرایط تولید در ویژگی نهایی محصول در اثر افزودن نانو کامیوزیت ها و الیافی مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر تابش نور مستقیم خورشید و حتی ضد میکروب و قارچ ها و مقاوم در مقابل آفات دست یافت. افزودن موادی از جنس های متقاوت در زمان بافت پارچه این امکان را در محصول نهایی فراهم می آورد که محصول نهایی و کیسه جامبو دوخته شده ایمنی های لازم را در بابر انفجار ( گواهی نامه های ضد انفجار) ایجاد نماید. الگوی دوخت منظم و قالب و فرم مستحکم بیگ بگ و جامبو بگ ها امکان چیدمان منظم را فراهم می کند. امکان نگهداری انواع محصولات را در مجاورت یکدیگر به آسانی ایجاد می کند. فضای بهینه ای را در انبار مبدا و مقصد ایجاد می نماید.

امکان چاپ و درج تبلیغات و مشخصات فنی محصول روی بسته:
کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ ها همانند سایر صنایع بسته بندی امکان چاپ را دارا می باشند. شامل مشخصات فنی، برند و حتی نکات ایمنی محصول که حمل می شود. همچنین می تواند ابزار خوبی جهت تبلیغ شرکت و کالا در حمل و نقل جاده ای باشد.

تخلیه آسان و سریع محصولات:
امکانات دوخت و نصب متنوع در انواع جامبو بگ ها با توجه به نوع محصول بارگیری شده شرایطی را فراهم می آورد که کلیه محصولات داخل کیسه ها با توجه به روش و ماشین آلات موجود در زمان تخلیه به سرعت و  با کمترین دور ریز و رسوب صورت پذیرد.

سازگاری با محیط زیست:
کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ به دلیل اینکه از الیاف پلی پروپیلن به صورت تار و پود بافته و در هم تنیده شده اند حتی بعد از استفاده اولیه استحکام بالایی داشته و به دفعات قابل بارگیری در صنایع مختلف هستند. در نهایت قابلیت بازیافت و بازگشت به خط تولید و تبدیل به محصول متنوع در صنایع مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. نوشته های seo
  3. اهمیت بسته بندی با جامبو بگ در صنایع
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست