بیگ بگ چیست و انواع کیسه جامبو بگ

بیگ بگ چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کیسه های بیگ بگ و جامبوبگ واینکه بیگ بگ و جامبو بگ چیست  آشنا کنیم، کاربرد کیسه های بیگ بگ و جامبوبگ را بیان کرده و شما را با محصولات ملت بافت آشنا نماییم.

همانطور که می دانید امروزه صنایع بسته بندی تغییرات عمده ای کرده و توانسته با استفاده از تکنولوژی ها و کاربرد آنها، محصولات نوینی جهت بسته بندی انواع محصولات عرضه کند.

محصولات جدیدی در صنایع  بسته بندی وارد بازار شده که توانایی حمل و نقل و جابجایی بالایی در محصولات معدنی، شیمیایی، کشاورزی، نظامی و حتی خوراکی و دارویی داشته و می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، سهولت و کاهش زمان در حمل و نقل(حمل و نقل آسان) داشته باشد.

کیسه بیگ بگ یا جابموبگ دقیقا یکی از این محصولات است که قطعا فعالان اقتصادی با اسم آن را آشنا هستند.

ما اینجا به طور مختصر شما را با محصول بیگ بگ و جامبو بگ آشنا می کنیم.

 

کیسه بیگ بگ چیست؟

جامبوبگ ها یا بیگ بگ ها کیسه های انعطاف پذیر و بادوامی هستند، که جهت حمل محصولات فله و فرج از وزن 500 تا 2500 کیلوگرم و تا حجم 3 متر مکعب استفاده می شوند.

جامبو بگ ها جهت حمل انواع مواد جامد و خشکی که بصورت پودری، دانه ای یا پولکی می باشند، مناسب هستند. این کیسه ها از پارچه های بافته شده پلی پروپیلن ساخته می شوند.

اندازه جامبوبگ یا بیگ بگ ها بسته به نوع محصول مورد حمل و نوع تجهیزات بارگیری و تخلیه با توجه به نیاز مشتری بسیار متنوع اند.

جامبوبگ ها را می توان به راحتی و با استفاده از دسته های استاندارد دوخته شده بر روی آنها با استفاده از لیفتراک یا جرثقیل بلند و جابجا نمود.

 

تولید کیسه بیگ بگ در ایران

ملت بافت تولید کننده کیسه های بیگ و جامبو بگ در ایران است. که با بیش از 15 سال فعالیت حرفه ای توانسته محصولات متنوع و کاربردی وارد بازار کند.

امروزه استفاده از جامبو بگ جهت نگهداری و حمل مواد خشک و سیال بسیارکاربرد دارد طوری که عملا این نوع بسته بندی جایگزین استفاده از پالت در نگهداری و انبار، حمل ونقل و جابجایی محصولات و کالاها شده است.

 

انواع کیسه بیگ بگ یا جامبو بگ کدامند؟

جامبوبگ ها از پارچه های تخت بافت و یا گردبافت پلی پروپیلن (PP) تولید می شوند. نوع پارچه مورد استفاده جهت تولید کیسه جامبوبگ (بیگ بگ) براساس وزن محموله سنجیده می شود البته ظرفیت بارگیری ایمن (SWL) و ضریب ایمنی (SF) موارد مهم دیگر در تولید است.

معمولا جامبوبگ ها بر اساس نیاز مشتری و برای انواع کاربردها و انواع مختلف حالتهای بلند کردن، پرکردن و تخلیه تولید می شوند.

انواع جامبو بگ :

  • تقسیم بندی از نظر وزن (ظرفیت قابل تحمل)
  • تقسیم بندی از نظر دسته جهت جابجایی
  • تقسیم بندی از نظر جنس و وزن پارچه
  • تقسیم بندی از نظر دوخت سر و ته جامبوبگ و بیگ بگ

حال به صورت مفصل هر کدام از انواع کیسه بیگ بگ را شرح می دهیم. که تفاوت آنها را بدانید، همچنین جهت سفارش و گرفتن مشاوره می توانید از این لینک اقدام کنید.

 

تقسیم بندی جامبوبگ از نظر وزن (ظرفیت قابل تحمل)

جامبوبگ ها برای ظرفیت های بار متفاوتی طراحی شده و هر جامبوبگ یا بیگ بگ می تواند ظرفیت هایی از ۵۰۰ کیلوگرم، ۱ تن ۱٫۵ تن ۲ تن و حتی تا ۵ تن داشته باشد. اینکه یک جامبو بگ می تواند تا چه وزنی را تحمل کند، به جنس و تراکم پارچه گونی نحوه دوخت نخ استفاده شده در دوخت، جا یابی دسته ها، جنس و نحوه و کیفیت اتصال دسته ها و گونی به یکدیگر و وزن محتوی آن بستگی دارد.

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دسته

دسته های جامبوبگ یا بیگ بگ ها در واقع از تسمه های از جنس پلی پرو پیلن و یا پل استایرن تولید شده است. که این نخ با بافت مخصوصش آن را به تسمه ای مقاوم تبدیل می کند که مقاومت کششی بسیار بالایی دارد.

با توجه به نحوه دوخت پارچه با تسمه و فرم ظاهری دسته ها تقسیم بندی های صورت می گیرد که این فرایند قابلیت انواع بارگیری با توجه به نوع وسیله بارگیری مثل جرثقیل یا لیفتراک را جهت میزان دوخته شدگی این تسمه ها به بدنه گونی که چند درصد ارتفاع بدنه گونی با تسمه به هم دوخت شده اند و نخ مورد استفاده در دوخت و uv بودن آن نخ در کیفیت گونی و میزان بار برداری از عوامل موثر است.

 

تقسیم بندی جامبوبگ از نظر جنس پارچه

منظور از پارچه در جامبوبگ یا بیگ بگ ها در واقع همان گونی است، زیرا جامبو بگ یا بیگ بگ از رول گونی های متری با متراژ بالا،  برش خورده و تشکیل می شود. جنس این پارچه ها از نظر ریز بافت بودن و ضخامت نخ های پلی پروپیلنی که آن را تشکیل داده اند؛ در کیفیت آن پارچه و میزان تحمل وزن در حمل بار بسیار موثر است.

مشخصه واحدی که برای بررسی کیفیت این پارچه ها درنظر گرفته می شود برحسب گرم بر متر مربع می باشد.

برخی از مشتریان ملاک را وزن پارچه برای کیفیت در نظر می گیرند و قیمت تامین کنندگان را با هم مقایسه می کنند که این شیوه نادرست است. بهترین راهکار در خرید جامبوبگ و بیگ بگ این است که تضمین لازم برای بار برداری از تامین کننده دریافت نمایید و به عنوان شرط تحویل قرار دهند.

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دوخت سر و ته جامبوبگ و بیگ بگ

جامبو بگ و بیگ بگ از نظر اینکه در چه مکان و با چه شیوه ای پر می شوند و در کدام مکان و به چه شیوه ای تخلیه می شوند و در حمل چه نوع موادی استفاده می گردند می توانند سر و ته های متفاوتی و شکل های گوناگونی در دوخت داشته باشند.

 

خرید بیگ بگ و جامبو بگ از ملت بافت باعث افتخار ماست که می توانیم کالای 100 درصد ایرانی و با کیفیت را به مشتریان عزیز عرضه کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. بیگ بگ چیست و انواع کیسه جامبو بگ
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست