شناخت انواع جامبوبگ و مقاومت آن

شناخت انواع جامبوبگ و مقاومت آن

در مقاله بیگ بگ چیست و انواع کیسه بیگ بگ و جامبوبگ نگاهی مختصر ی انداختیم و انواع آن را بررسی کردیم. حال در این مقاله – شناخت انواع درب و سر بندی جامبوبگ و مقاومت آن –  قصد داریم جامبوبگ ها را از نظر انواع سر بندی و مقاومت آن  برای محصول مورد بررسی قرار دهیم.

سر بندی یعنی همان درب جامبوبگ یا بیگ بگ. درب های بکار گرفته شده در این کیسه ها نسبت به نوع محصول بار گیری شده و ماشین آلات بارگیری و کاربری آن، انواع مختلف دارد.

 

آشنایی با انواع بیگ بگ و جامبوبگ مطابق با سربندی

 

بیگ بگ و جامبوبگ مدل سر باز:

در این مدل ۴ طرف گونی را لبه گردان به سمت داخل می کنند و یک دوخت روی آن می روند تا از جدا شدن تارو پود گونی جلوگیری شود البته ممکن است با توجه به نوع برش و ضخامت پارچه نیاز به لبه گرداندن و دوخت آن نباشد و با یک عمل برش حرارتی ساده نیاز به برگرداندن لبه و دوختن آن برطرف گردد و بافت تار و پود پارچه گونی حفظ گردد .

در باز بودن معمولا در مواردی که محصول بارگیری شده ارزش کمی دارند و تماس با آب در آنها خللی ایجاد نمی کند استفاده می شوند و باعث کاهش قیمت تمام شده کیسه میگردد ولی امکان حفاظت از محصول کاهش می یابد .

 

بیگ بگ و جامبوبگ درب لیفه:

در این مدل به پارچه بدنه یک پارچه دیگر دوخته می شود که یک نخ از داخل سر آن عبور کرده است و با کشیدن آن درب گونی بسته می شود.

مزایای این روش سرعت بالا در بار گیری و جلوگیری از ریختن محصول به بیرون می باشد همچنین باعث گرانتر شدن جامبو بگ و بیگ بگ می شود.

 

 

بیگ بگ و جامبو بگ مدل درب صندقی:

در این نوع کیسه، یک تکه پارچه از جنس خود گونی در یک ضلع از آن دوخته می شود و اتصال سه طرف دیگر محصول را خود فرد بعد از پر کردن جامبوبگ یا بیگ بگ با چرخ سر دوز دستی انجام می دهد.

مزایای این کار در بسته شدن کامل درب گونی و حتی محافظت از محصول داخل جامبو بگ و بیگ بگ در مقابل نفوذ آب می باشد و عیب آن در افزایش کار مشتری و زمان و نیاز به چرخ سر دوز دستی در محل بارگیری و یک بار مصرف بودن گونی در هنگام تخلیه است.

 

 

بیگ بگ و جامبو بگ درب قیف:

در مکان هایی که نیاز است هم محصول از ورود آب محافظت شود . و هم با دستگاه های توزین و یا پرکن جامبوبگ و بیگ بگ ها پر شوند؛ معمولا از این مدل استفاده می شود که در قبال این مزایا بر هزینه جامبوبگ اضافه می شود.

درب قیف ها هم بر اساس نوع محل استفاده در دو مدل ته بسته و ته قیف سفارش داده می شوند.

جامبو بگ با درب ته بسته که در مکان های که جامبو بگ و بیگ بگ یک بار مصرف می باشد استفاده می شود.

جامبو بگ با درب ته قیف که با توجه به شرایط تخلیه یا محل آن سفارش داده می شود مزایای آن در بازگشت دوباره جامبو بگ و بیگ بگ به چرخه مصرف می باشد.

در نظر داشته باشید که ایجاد گرد و غبار کنترل شده و تخلیه آسان از مزایای دیگر ته قیف می باشد. که باید با توجه به افزایش قیمت اولویت در این مزایا و معایب در انتخاب جامبو بگ و بیگ بگ ها را در نظر گرفت.

 

حال در بخش آخر این مقاله به دسته بندی جامبوبگ از نظر مقاومت در برابر رطوبت می پردازیم.

برای حفظ کالاها در مقابل رطوبت به جامبوبگ یا بیگ بگ های خاص تری نیاز است. که تولید کنندگان از پارچه های لمینت دار استفاده می کنند. که تا حدودی مقاومت در مقابل رطوبت را در درجه های پایین تامین می کند.

اما در برخی موارد خاص تر یا شرایط آب و هوایی با رطوبت بالاتر، علاوه بر لمینت داخلی یک لایه نایلون در داخل جامبوبگ یا بیگ ها استفاده می شود. که میزان تاثیر منفی رطوبت را در این مواد کمتر می کند.

 

برای دیدن محصولات ملت بافت و انواع کیسه های جامبوگ و بیگ بگ به این لینک مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. شناخت انواع جامبوبگ و مقاومت آن
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست