متریالهای تشکیل دهنده کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ

ملت بافت

آشنایی با کیسه بیگ بگ

جامبوبگ ها یا بیگ بگ ها کیسه های انعطاف پذیر و بادوامی هستند، که جهت حمل محصولات فله و فرج از وزن 500 تا 2500 کیلوگرم و تا حجم 3 متر مکعب استفاده می شوند.

جامبو بگ ها جهت حمل انواع مواد جامد و خشکی که بصورت پودری، دانه ای یا پولکی می باشند، مناسب هستند. این کیسه ها از پارچه های بافته شده پلی پروپیلن ساخته می شوند.

 

متریالهای تشکیل دهنده کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ

بر اساس استاندارد و طبق نیاز مشتری، پارچه استفاده شده برای تهیه کیسه جامبوبگ انتخاب می شود. انواع متریال استفاده شده عبارتند از:

1- پارچه بافته شده پلی پروپیلن صاف با لایه لمینیت برای جلوگیری از ورود رطوبت به محتویات داخل کیسه جامبو بگ

2-پارچه بافته شده پلی پروپیلن صاف یا گردبافت که متناسب با ظرفیت بارگیری ایمن و ضریب ایمنی انتخاب می شود.

3- تسمه بافته شده از جنس پلی پروپیلن و یا پلی استر عرض 5 الی 7 سانتی متر

4-انواع فیلم پلی اتیلن تک لایه و چند لایه (لاینر داخلی) 60 الی 120 میکرون جهت جلوگیری از ورود رطوبت و آب به محتویات داخل کیسه جامبو بگ

5- جامبوبگ ها با برش و دوخت این پارچه ها تولید می شود که البته به نوع محموله و محتویات و ظرفیت بارگیری ایمن وزن پارچه و در نتیجه وزن بیگ بگ متفاوت خواهد بود. رنگ پارچه ها در اصل سفید است . که براساس سفارش مشتری قابل تغییر می باشد.

 

 

دو نکته مهم در مورد متریال ها:

  • پارچه های پلی پروپلین از ماده ای بنام « ویرجین » که نوعی محصول پتروشیمی است تولید می شود.که این ماده در دستگاه اکسترودر تبدیل به فیلم شده و نهایتا به نخ پروپلین و نخهای مولتی فیلامنت از جنس بافته شده و به پارچه پلی پروپلین تبدیل می شود.

 

  • لمینیت، لایه محافظ پوششی است که در داخل جامبوبگ مورد استفاده قرار می گیرد و مانع انتقال رطوبت می شود. توجه داشته باشید که لمینیت موجود مانع از نفوذ رطوبت می شود و به هیچ عنوان جامبوبگ را ضد آب نمی سازد. اگر می خواهید ممانعت از رطوبت بیشتر داشته باشید ، از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی جامبوبگ انتخاب مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. متریالهای تشکیل دهنده کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست