مقاومت جامبو بگ و کاربرد آن در صنعت معدن و شیمیایی

ملت بافت

بسته بندی در صنایع معدنی و شیمیایی، با توجه به نوع محصول آن، بسیار حساس و حائز اهمیت است. در این مقاله مقاومت جامبوبگ و بیگ بگ و بررسی کاربرد آن در صنعت معدن و صنایع شیمیایی را بررسی می کنیم و شما را با میزان کیفیت محصولات ملت بافت آشنا می کنیم.

مقاومت کیسه جامبو بگ

معمولا کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ ، جهت استفاده و جابجایی محصولات ریزدانه و درشت دانه با حجم بالا استفاده می شود. جامبوبگ ها یا بیگ بگ ها کیسه های انعطاف پذیر و بادوامی هستند که جهت حمل محصولات فله و فرج از وزن 500 تا 2500 کیلوگرم و تا حجم 3 متر مکعب استفاده می شوند.

 

از جنبه های دیگر نیز می توان کیسه های جامبوبگ را بررسی کرد. که در زیر به تفکیک اشاره می کنیم:

 

  • مقاومت کیسه های جامبوبگ در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید:
    محصولات معدنی یا شیمیایی که قرار است در کیسه های جامبوبگ ریخته و در محیط باز انبار شود. یا محصولاتی که نیاز به نور و گرمای آفتاب دارند و در بیگ بگ ها ریخته می شوند، قطعا مقاومت و کیفیت کیسه ها باید بالا باشد.
    زیرا نور و اشعه مستقیم آفتاب باعث پوسیدگی سریعتر کیسه می شود. پس باید در تولید این نوع کیسه ها از نخ با کیفیت و دارای استانداردهای محیطی استفاده شود. در شرکت ملت بافت، کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ از جنس پلی پروپیلن تولید می شوند که حاصل ترکیب برخی مواد شیمیایی در موقع ساخت نخ پارچه است و در برابر UV نور خورشید از 20 تا 180 روز مقاوم است.
  • UV بودن نخ و دسته های کیسه جامبوبگ:
    قطعا uv بودن نخی که دسته و کیسه با آن تولید می شود، از اهمیت بالایی برخودار است. پس باید نخ دوخت تکه های پارچه جامبوبگ یا بیگ بگ ها و همچنین جنس خود نخ تسمه و نخ دوخت تسمه به دیواره جامبو بگ یا بیگ بگ ها نیز باید از نوع UVدار و مقاوم در مقابل اشعه آفتاب باشد تا در موقع بارگیری و تخلیه یا انبار موجب پارگی جامبوبگ یا بیگ بگ نشود.

زمانی که مشتری قصد سفارش کیسه های بیگ بگ را دارد باید حتما به این نکته اشاره کند و از بخش مشاوره فروش بخواهند که این گزینه لحاظ شود.

  • ضریب ایمنی و تعداد دفعات استفاده از کیسه های جامبوبگ و بیگ بگ:
    ضریب ایمنی، تعداد دفعات مجاز استفاده از جامبو بگ ها را مشخص می کند و باید در هنگام خرید کیسه جامبوبگ یا بیگ بگ ها به آن دقت کنید.
    برای کاهش هزینه ها معمولا از کیسه هایی استفاده میشود که بتوان از آنها چندبار استفاده کرد. همچنین موقع خرید کیسه دست دوم جامبوبگ یا بیگ بگ نیز باید ضریب ایمنی را لحاظ کردکه این ضرایب به شرح زیر است :

      • ضریب ایمنی ۵:۱: ضریب ایمنی ۵:۱ به جامبوبگ یا بیگ بگ هایی این ضریب داده می شود که فقط یک بار اجازه بارگیری مواد را دارند و کاربرد ایمن تایید شده آنها برای همان یک بار حمل محموله می باشد.
      • ضریب ایمنی ۶:۱: ضریب ایمنی ۶:۱ به جامبو بگ یا بیگ بگ ها ی این ضریب داده می شود که برای چندین بار مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد ایمن تایید شده آنها برای چند بار حمل محموله می باشد.
      • ضریب ایمنی 8:۱ : ضریب ایمنی فوق العاده بالای 8:1  این نوع جامبو بگ ها از ضریب ایمنی فوق العاده بالایی برخوردار بوده و برای چندین بار قابل استفاده خواهد بود و کاربرد ایمن تایید شده فوق العاده آنها برای چند بار حمل محموله می باشد.
      • جامبو بگ های حمل مواد خطرناک: این نوع جامبوبگ ها دارای کیفیت و ویژگی های خاص بود و براساس دستور العمل های تعیین شده سازمان ملل متحد (UN) برای حمل مواد خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

کاربرد کیسه های بیگ بگ و جامبو بگ در صنعت معدن و شیمیایی

شرکت ملت بافت، در صنایع معدنی و شیمیایی نیز توانسته کیسه های استاندارد و مرغوب تولید کند. همانطور که می دانید جابجایی محصولات معدنی و شیمیایی اهمیت دارد و باید با دقت بالا این کار انجام شود.
همچنین نگهداری مواد معدنی و شیمیایی، می‌بایست در کیسه هایی با مقاومت و کیفیت بالا انجام شود تا در برابر خطرات محیطی در امان باشد و از این مواد در برابر رطوبت و نور آفتاب و …. مراقب کند.

خوشبختانه با تولید کیسه های جامبوبگ از جنس پلی پروپیلن ، در ملت بافت، این امکان را به مشتریان عزیز می دهیم که به صورت کاملا سفارشی بتوانند کیسه های مورد نیازشان را سفارش دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. مقاومت جامبو بگ و کاربرد آن در صنعت معدن و شیمیایی
Instagram
LinkedIn
YouTube
جامبوبگ و بیگ بگ چیست ؟
فهرست